dijous, 18 de maig del 2017

Massís
Montseny

Començament / final de la Ruta
Ruta circular, començament i final a l’aparcament de la Escola de Natura de la Rectoria de Vallcàrquera. S’hi arriba per una carretera que surt de la part alta del Figaró. Ben indicat des del poble.

Horari

Distancia (Km)
 12, 6 Km

Dificultat
Mitjana: per la llargada, però baixa per el tipus de terreny per on anem. Tampoc té cap dificultat d’orientació.

Tipus de sender
80% pistes bones i 20% corriols ben marcats

Cartografia
Montseny (Ed. Alpina) , Topo i Orto ICC.

Altres fonts

Valoració i Comentaris
 Interessant i senzilla excursió per aquesta petita vall del Montseny que ens permetrà conèixer racons com Sant Cristòfol de Monteugues, l’Alzina de Can Valls i la Roca Centella. Quan la vegetació ens ho permeti podrem observat la bonica vall envoltada pel Tagamanent, la Calma i la pròpia carena de Roca Centella que la tanquen. Bona panoràmica vers a ponent amb els Cingles de Bertí i la Mola i tota la plana vallenca als peus.

Com tota la zona sud del Montseny, evitar en dies de molta calor.

Traça

Pujada a la Roca Centella (1001 m.) i a el Mojó (1018 m.), cims que tanquen per llevant la vall de Vallcàrquera. Cims que conformen el contrafort que culmina al Pla de la Calma just al Pla del Parany.
                La Vall de Vallcàrquera és una petita vall tributària del Riu Congost en forma de circ que la tanca les carenes de la Roca Centella i el Mojó a llevant, el Pla de la Calma i el Tagamanent al nord i que desaigua per un pas estret al Congost just al poble de El Figaró.
                Podem accedir amb vehicle fins a la Rectoria de Vallcàrquera on hi ha un bon aparcament. Just abans hem passat per Sant Pere de Vallcàrquera.
                Des d’aquest punt baixem per unes escales entre camps fins a trobar la pista situada sota la nostra cota que agafarem en direcció SE i una mica més endavant, just travessar el torrent girarem a la dreta (SO) per un trencant en franca pujada.
                La nostra ruta passarà per la Creu de Can Valls, Sant Cristòfol de Monteugues, Can Valls i l’Alzina de Can Valls, exemplar espectacular que a més de donar-nos ombra ens brinda una panoràmica excel·lent. Seguirem cap al Pla de la Batalla i d’allà, ja per un corriol molt evident fins a la Roca Centella i per un camí carener fins al Mojó. Seguint el corriol ens portarà a la Collada de Mojó on trobarem una pista direcció S que no deixarem fins al final.
                La ruta transcorre quasi sempre per pistes bones, només entre els Tr179 i Tr178 es passa per un bon corriol per fer drecera a una llarga llaçada de la pista i a la part cimera es passa per un camí de carena molt evident entre els Tr168 i la Collada de Mojó. També es deixa lleugerament la pista per accedir a l’alzina de Can Valls.
                Si es volguessin fer variants d’aquesta ruta, s’ha d’anar en compte amb les pistes i corriols indicats als mapes, tant de l’Alpina com de l’ICC. Amb moltes ocasions es tracta de camins ja perduts i molt embardissats però que encara estan indicats com a transitables, quan ja no ho son.

Temps en ruta aproximats:
03:45
00:35
04:20

Absis de Sant Cristòfol de Monteugues.

El Puigraciós i els Cingles de Bertí. La Mola al fons.

L'Alzina de Can Valls.

La Baga d'en Cuc i el Turó de Samont des de Roca Centella.

El Cim de Roca Centella.

1. Bonica sortida i millor esmorzar sota l'alzina..!! D'una bellesa milena-ria i exquisida..!!
    Llàstima que a la tornada i degut al seguiment d'una traça estranya (segurament feta sobre planell) que no ens va permetre prospera per una pista que feia anys que no s'utilitza i ens obliga a tirar enrere per cercar una sortida digna.